The OpenNET Project / Index page

[ новости /+++ | форум | теги | ]

Интерактивная система просмотра системных руководств (man-ов)

 ТемаНаборКатегория 
 
 [Cписок руководств | Печать]

SDL_GL_GetProcAddress (3)
  • >> SDL_GL_GetProcAddress (3) ( Разные man: Библиотечные вызовы )
  •  

    NAME

    SDL_GL_GetProcAddress- Get the address of a GL function
     
    

    SYNOPSIS

    #include "SDL.h"

    void *SDL_GL_GetProcAddress(const char* proc);  

    DESCRIPTION

    Returns the address of the GL function proc, or NULL if the function is not found. If the GL library is loaded at runtime, with SDL_GL_LoadLibrary, then all GL functions must be retrieved this way. Usually this is used to retrieve function pointers to OpenGL extensions.  

    EXAMPLE

    typedef void (*GL_ActiveTextureARB_Func)(unsigned int);
    GL_ActiveTextureARB_Func glActiveTextureARB_ptr = 0;
    int has_multitexture=1;
    .
    .
    .
    /* Get function pointer */
    glActiveTextureARB_ptr=(GL_ActiveTextureARB_Func) SDL_GL_GetProcAddress("glActiveTextureARB");
    
    /* Check for a valid function ptr */
    if(!glActiveTextureARB_ptr){
      fprintf(stderr, "Multitexture Extensions not present.
    ");
      has_multitexture=0;
    }
    .
    .
    .
    .
    if(has_multitexture){
      glActiveTextureARB_ptr(GL_TEXTURE0_ARB);
      .
      .
    }
    else{
      .
      .
    }
    

     

    SEE ALSO

    SDL_GL_LoadLibrary


     

    Index

    NAME
    SYNOPSIS
    DESCRIPTION
    EXAMPLE
    SEE ALSO


    Поиск по тексту MAN-ов: 




    Партнёры:
    PostgresPro
    Inferno Solutions
    Hosting by Hoster.ru
    Хостинг:

    Закладки на сайте
    Проследить за страницей
    Created 1996-2024 by Maxim Chirkov
    Добавить, Поддержать, Вебмастеру